tiistai 12. marraskuuta 2013

Hyvän pigmentoijan löytäminen saattaa olla yhtä haastavaa kuin neulan löytäminen heinäladosta..

Pigmentoinnit ovat yleistyneet hurjaa vauhtia vuosien aikana. Mitä enemmän on kysyntää, sitä enemmän on myös tarjontaa. Toisinaan se on todellakin hyvä asia. Ei tarvitse lähteä esimerkiksi Kotkasta asti Helsinkiin hyvän pigmentoijan perässä. Toisinaan taas asiakkaan on vaikea suuren tarjonnan takia löytää todella hyvä tekijä. Jokainen on varmasti omasta mielestään hyvä ja jokaisella on toki myös oma tyyli olla hyvä. Tekijöitä on paljon ja asiakkaat voivat hyvin etsiä itselleen sopivan tekijän jne...

Mutta mikä tekee hyvän kestopigmentoijan? Tätä asiaa mietin tänään töissä asiakkaan kanssa ja kotona sohvalla ollessani jäin vielä miettimään asiaa. Mielestäni hyvin tärkeää on se, että värit ovat korkealaatuiset, tekeminen hygieenistä, hinta sopiva, paikka hyvällä sijainnilla ja tätähän listaa riittää.

Tänään kuitenkin pohdin nimenomaa jotain muuta, mikä ei ole aina itsestään selvyys. Se, että löytää tekijän, joka ihan oikeasti kuuntelee Sinun toiveita ja mielipiteitä. Pigmentoijan töytyisi olla ammattitaitoinen ja tietoinen siitä, että on ammattitaitoinen, mutta myös nöyrä. Oma kanta ei ole aina välttämättä se paras kanta asiakkaan mielestä. Asiakas on kuitenkin se käyntikortti minkä päästää kaupungille. Joko tekijää kehumaan tai pahimmassa tapauksessa kertomaan mistä sai huonoa palvelua. Tehdäkkö siis omasta mielestään hyvin onnistuneet ja asiakkaalle sopivat kulmat, huulet tai rajaukset vai asiakkaan mielestä toimivat kulmat.

Toinen todella tärkeä seikka väreissä on se, että onko väri tarkoitettu ihan oikeasti pigmentointeihin vai tatuoimiseen? Näitäkin tulee valitettavan usein vastaan. Asiakas tulee korjauttamaan kulmiaan, koska ne on väärän malliset. Korjaaminen saattaa olla hankalaa vaikkei mahdotonta, mutta tatuointi kun ei lähde kuitenkaan ikinä pois..

Tänään minulla oli siis asiakas kulmien vahvistuksessa. Edellinen tekijä toisessa liikkeessä oli tehnyt ne jo neljään kertaan. Väriä ei ole saatu pysymään, ei oikean väriseksi eikä oikean muotoiseksi. Kuinka helpottunut asiakas olikaan kun vihdoin kulmat alkoi näyttää siltä miltä alunperin pitikin ja kuinka iloiseksi minä sain itseni vain tekemällä työtäni, toisin sanoen saamalla toisen ihmisen onnelliseksi.

..ja tämä kaikki postaus vain siksi, että miettikää aina kaksi kertaa. Ottaakko hoidon siinä halvemmassa paikassa, josta hoidon saa ökytarjouksella vai maksaako suoraa normaalin hinnan vai kenties vähän enemmän, että saa kerralla hyvät?

Terkuin, Anniina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti